صفر تا 100 راه اندازی کارخانه تولید نخ

صفر تا صد راه ‌اندازی کارخانه تولید انواع نخ

کارخانه تولید نخ یک ساختمان است که با مجهز بودن به دستگاه های ریسندگی یا بافندگی نخ و یا پارچه را از محصول اولیه پنبه تولید می کند. مردم کارخانه‌های قدیمی را در کنار رودخانه‌های پرآب می‌ساختند. این نوع کارخانه ها با استفاده از چرخ های آبی انرژی مورد نیاز برای تولید محصول را ذخیره می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن مراحل ریسندگی و دستگاه های تولید نخ، امکان ساخت کارخانجات تولیدی نخ بزرگتر فراهم شد. شرکت های سهامی انگشت شماری برای ساخت کارخانه تولیدی نخ ها دست به کار شدند. اما اکثر آنها به دلایلی این کار را نیمه کاره رها کردند! امروزه علاوه بر رقابت چشم گیر در عرصه تولید منسوجات، این شغل علاقه مندان بسیاری پیدا کرده و اطلاعات مفید و قابل استفاده ای در سطح اینترنت برای عزیزان وجود ندارد.

 شرکت آریا نخ اطمینان بزرگترین تولید کننده نخ در کشور افتخار دارد شرایط راه اندازی کارخانه نخ را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با ما همراه باشید تا شما را با اقدامات راه اندازی آشنا کنیم.

قدم اول کارخانه تولید نخ:

(بازارهدف مشخص کنید، سرمایه گذار نیاز دارید یا نه؟)

نخ ها انواع مختلف و مصارف متعددی دارند، دانستن این مورد در اولولیت قرار دارد. کارخانه‌ها از الیاف به عنوان مواد اولیه برای تولید انواع نخ استفاده می‌کنند. این مواد به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شود. نوع طبیعی از طبیعت بدست می آید، و نوع مصنوعی آن توسط انسان خلق می شود. پس از تحقیق، بررسی و انتخاب نوع نخ و مواد اولیه برای تولید، بازار هدف مشخص می شود. الان نوبت سرمایه گذاریست. آیا سرمایه مورد نیاز برای احداث کارخانه را دارید؟ اگر به اندازه ی کافی قدرت و سرمایه مورد نیاز راه اندازی تولیدی را دارید، شما نیاز به سرمایه گذار ندارید. برای افرادی که سرمایه مورد نیاز برای استارت کار ندارند، پیشنهاد می کنیم با یک یا چند سرمایه گذار در این حوزه ارتباط بگیرند.
با داشتن طرح توجیحی و درج آگهی با موضوع “نیاز به سرمایه گذار برای راه اندازی خط تولید نخ ” ، به راحتی می توانید سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنید. سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به همکاری در طرح‌های پربازده دارند و زمین، مواد اولیه، دستگاه‌ های نخ و دیگر امکانات را فراهم می‌کنند. با تکمیل موافقت نامه فی مابین، تبریک می گوییم! حال شما آماده احداث کارخانه هستید.
زمین مناسب کارخانه نخ

قدم دوم: شروع به احداث کارخانه تولید نخ کنید! جذب نیروی کار لازم است.

بعد از توافق طرفین، برای احداث نیاز به مجوز های لازم کارشناسان نظام مهندسی خواهید داشت. محل مناسبی برای احداث کارخانه تولید نخ انتخاب کنید. حداقل متراژ حدود 10000 متر کافیست. محل ساخت حد الامکان نزدیک به جاده باشد. دلیل این انتخاب تردد بلامانع خودورهای سنگین برای تخلیه مواد اولیه و بارگیری محصولات تولیدی است. تدابیر لازم برای هماهنگی فونداسیون، تهیه مصالح ساختمانی و استخدام متخصصان ساخت سوله به منظور تکمیل ساخت کارخانه، گام بعدی شما خواهد بود. تبریک می گوییم، کارخانه ساخته شد! حال زمان انتشار آگهی استخدام نیروست. متخصصین و افراد با سابقه کار در شرکت های تولید نخ در اولویت هستند. حد اقل نیروی کار شامل اداری، متخصص و کارگر ساده 35 نفر کافیست. مدیریت و مهندسین کاربلد نیروهای ضروری هستند. 

استخدام مهندسین متخصص برای خط تولید نخ

قدم سوم: تامین مواد اولیه، خرید ماشین آلات مورد نیاز خط تولید نخ

با در نظر داشتن قدم اول، یعنی بازار هدف، برای تامین مواد اولیه مورد نیاز و دستگاه ها و چرخ های مورد استفاده قدم بردارید. طبق انتخاب نوع نخ تولیدی بصورت طبیعی یا مصنوعی، منبع تهیه مواد اولیه متفاوت است. منابع تولید الیاف از پشم حیوانات، پنبه از طبیعت و یا ابریشم است. هر سه مورد از مکان های معتبر و مواد با کیفیت تهیه شوند. الیاف مصنوعی نیز تابع همین قوانین است. الیاف، پس از خریداری نیاز به شستشو دارند.
اولین دستگاه برای تامین، دستگاه پاکسازی است. دومین دستگاه کاردینگ است. بوسیله دستگاه کاردینگ الیاف شستشو داده می شود، سپس یکدست می شوند. همچنین کار فتیله سازی یا ضخیم سازی توسط این قسمت انجام می شود. برای تبدیل فتیله‌ها به رشته‌های صاف و موازی، نیاز به دستگاهی برای تبدیل نخ تک لا به چندلا داریم. کیفیت نخ ها ی تولیدی وابسته به این مرحله است. همچنین برای افزایش کیفیت نخ ها، دستگاه های شانه زنی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین فلایر برای افزایش کشش نخ خریداری می شود. ماشین روتور کار تابانیدن نخ ها را بر عهده دارد. سرمایه مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه و ماشین آلات طبق بازار روز محاسبه می شود.

قدم آخر و چهارم، استارت کارخانه نخ !

مرحله آخر مهمترین مرحله است. خودروهای سنگین مواد اولیه خریداری شده را به کارخانه منتقل می کنند. ماشین‌آلات خریداری شده نیز به محل کارخانه انتقال داده می‌شود. متخصصین دستگاه ها را در محل مناسب نصب می کنند. به شما تبریک می گوییم! شما با مراحل راه اندازی خط تولید انواع نخ آشنا شدید. همین الان اقدام کنید! شرکت آریا نخ اطمینان با تجربیات چند دهه و حضور در بازارهای داخلی و خارجی در کنار شماست. با اطمینان قدم بردارید. جهت کسب هرگونه سوال ابهام یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. با تشکر از نگاه زیبایتان که وقت گرانبهایتان را صرف مطالعه این مقاله ارزشمند کردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *